♦ AmoyLalato ♦

Friday, October 5, 2012

Harus Ke Macam tuh?

## Aku tuju benda nie buat diri aku sendiri jugak, supaya aku terus kuat bertahan..
mungkin penghinaan atau pandangan korang pada aku begitu menjengkelkan tapi
aku yakin, ALLAH itu MAHA ADIL.
---------------------------------------------------------------------
Member (Boy) :  Babe, Aku kadang-kadang sedihlah.
Member (Girl) : Kenapa?
Member (Boy) : Tunang aku gemuk. Aku lagi kurus dari dia. Lepas nikah nanti sure double gemuk. Tambah-tambah lepas dapat baby.
Member (Girl) : Small matter. Tak payah nak sedih sangatlah.
Member (Boy) : Ko kata small lah. Aku nie hahh yang kena angkat dia. Berdepan dengan dia selalu.
Member (Girl) : Hishh ! Tak elok ko cakap macam tuh. Kan dia sayang kat ko, Ko pun sayang kat dia. Dah tunang nak nikah minggu depan dah pun kan. Syukur dan redha jea lah weyh.
Member (Boy) : Tapi ........
Member (Girl) : Ko beruntung sebenarnya. Sebab kecantikan dia hanya ko yang nampak.
Member (Boy) : Hahh?? Gemuk macam tuh cantik kew?
Member (Girl) :  Ya, Cuba ko bayangkan apa jadi bila dia kurus slim nanti? Mesti lagi cantik dari kecantikan yang dah cantik sekarang. Cuba ko fikir , Dafi dulu gemuk bila kurus jadi hensem. Ugly Betty gemuk, bila kurus jadi cantik. Yang bestnya, dia tak kurus sebelum kahwin dengan ko. Ko bayangkan kalaulah dia kurus sebelum kahwin, alamatnya dia pun tak ingin nak kahwin dengan ko, dia adalah isteri ko yang sah dan dia wajib setia pada ko jea. Berdosa bila dia curang cari yang lain. Faham tak? So ko anggap jea dia adalah permata yang tersembunyi dalam tiram. cantik dan berharga. Untuk ko sorang jea.
Member (Boy) : Terus diam membisu .
(Member boy terdiam. Entah dia mengiyakan atau tidak statement aku tuh. Aku just cakap apa yang betul jea.)
bagi aku kan kalau kita ikhlas kita akan terima segala-galanya. tak ada lah hanya depan cakap lain hati cakap lain kan.

Shila elisya Amoy Lalato's

4 391 Dreaming:

Chic Na said...

huh memang tak patut. kalau tunang dia dengar mesti sedih.

dya nasir said...

sweetlh..:)

amoylalato said...

@Chic Na
kan.... tak baik mcm tuh.kesian tunang dia.hm

amoylalato said...

@dya bunga apa yg sweet nya? hahaha :D sedih kot.

Post a Comment

Thanks for comments. I Love You ♥